10 خاصیت فوق العاده آلوی سبز (گوجه سبز)

۱۳۹۹/۵/۱۵

آلو-سبز-گوجه-سبز

آلوی سبز که در ایران گوجه سبز هم نامیده می شود، میوه نارس درخت آلوست که سرشار از ویتامین C است و مقدار زیادی فیبر دارد.
مصرف روزانه این نوع آلو به تمیز کردن روده کمک می کند و هضم غذا را بهبود میبخشد. آلوی سبز سرشار از فیبر، ویتامین c، ویتامین A، ویتامین K، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، فسفر و مواد مغذی گیاهی است. وقتی که هنوز تازه و ترش هستند چیده می شوند. بسیاری از مردم برای طعم بهتر آنها را با نمک میخورند.
فصل آلوی سبز اواخر بهار و اوایل تابستان است.

آلو-سبز-گوجه-سبز

خواص آلوی سبز

گوارش: خوردن آلوی سبز فیبر را در بدن افزایش داده و به هضم بهتر کمک می کند. در فصل آلوی سبز خوب است که به صورت روزانه مصرف شود.

جلوگیری از یبوست: به خاطر اینکه آلوی سبز سرشار از ویتامین c و فیبر قابل هضم است، این ترکیب از یبوست و نفخ جلوگیری می کند.

تقویت سیستم ایمنی: مصرف مداوم این نوع آلو به طور طبیعی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین به متناسب ماندن اندام کمک کرده و از خیلی مشکلات سلامتی دیگر جلوگیری می کند.

سلامت دندانها: خوردن آلوی سبز باعث سالم ماندن لثه ها شده و دندان ها را قویتر و سالمتر می کند. همچنین به کاهش درد و خونریزی لثه ها کمک کرده و بوی بد دهان را از بین می برد.

با کم خونی مبارزه می کند: آلوی سبز به جذب آهن کمک می کند، که همین باعث بالا رفتن میزان آهن در خون شده و از بیماری های مرتبط با کاهش گلبول های قرمز خون جلوگیری می کند آن هم به خاطر میزان بالای ویتامین c در آلوی سبز.

کمک به ترمیم بافتهای همبند: ویتامین c یک ترکیب مهم در ترمیم بافتهای همبند است. این امر باعث می شود تا بدن سالمتر بماند.

کاهش وزن: مقدار چربی های اضافه در بدن به خاطر مقادیر بالای ویتامین c در آلوی سبز کاهش می یابد. خوردن آلو سبز بیشتر همراه با ورزش به شما کمک میکند تا چربی های شکمی و وزنتان را کاهش دهید.

از صدمات درونی جلوگیری می کند: آنتی اکسیدان های فراوان موجود در آلوی سبز، از صدمات درونی به مغز و چربی در جریان خون جلوگیری می کنند. سلولهای بدن محافظت شده سالم و جوان باقی می مانند.

به مشکلات تنفسی کمک می کند: آلوی سبز می توان در مشکلاتی مانند آسم، سرطان ریه، سرفه و مشکلات حاد ریوی کمک کننده باشد.

از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری می کند: آلوی سبز به شما کمک میکند تا با مشکلات مربوط به بالا رفتن سن مثل تحلیل رفتن عضلات مبارزه کنید.

..