فصل کیوی چه موقع است؟ ۱۳۹۹/۵/۱۵ ۰:۵۴:۶

فصل کیوی کیه فصل کیوی

کیوی ها معمولا در اواخر پاییز کاملا رسیده می شوند و عموما در ماه های آبان ، آذر ، دی و بهمن در دسترس هستند.
اگرچه ممکن است این میوه ها را در سرد خانه ها ذخیره کنند و در فصل بهار هم این میوه در دسترس قرار گیرد.

فصل کاشت کیوی

فصل کاشت کیوی از ماه خرداد آغاز میشود و میتواند تا شهریور ماه هم ادامه داشته باشد.

کیوی خونی چیست؟ ۱۳۹۹/۵/۱۵ ۰:۵۳:۶

کیوی تو سرخ چیست

در سال های اخیر نوعی از کیوی در رسانه های اجتماعی دیده میشود که گوشتی نرم و نسبتا کم رنگ دارد و حلقه ی قرمزی دور هسته های کیوی مشاهده میشود که به این کیوی اصطلاحا کیوی خونی یا تو سرخ می گویند.
رنگ قرمزی که در کیوی وجود دارد به خاطر ماده ای به نام آنتوسیانین است که رنگدانه ای کاملا طبیعی است. این ماده در پرتقال تو سرخ ، تمشک ، توت فرنگی و ... وجود دارد.
این کیوی دارای بافتی نرم و آبدار است و طعم شیرین توت مانندی دارد.

کیوی خونی کیوی تو سرخ کیوی قرمز.

کیوی قرمز کیوی قرمز چیست کیوی خونی

کیوی قرمز کیوی توسرخ کیوی خونی

 

خواص کیوی طلایی ۱۳۹۹/۵/۱۵ ۰:۵۰:۹

کیوی زرد خواص کیوی زرد کیوی طلایی

فواید کیوی زرد

با وجود اینکه کیوی سبز و کیوی طلایی شباهت های زیادی بهم دارند اما از نظر ویتامین ها و مواد معدنی تفاوت های جزیی بین آن ها وجود دارد.

ویتامین ث
مفقدار ویتامین ث موجود در کیوی بیش از هر میوه ی دیگری است. یک پیمانه کیوی سبز حدود 170 میلی گرم ویتایمن ث دارد اما کیوی طلایی یا زرد منبع بهتری برای ویتامین ث است چون هر پیمانه کیوی طلایی حدود 200 میلی گرم ویتامین ث دارد.
نه تنها ویتامین ث برای سلامت پوست ، دندان ها و استخوان ها ضروری است بلکه یک آنتی اکسیدان بسیار قوی نیز هست.

ویتامین ای
کیوی منبع خوبی از ویتامین E است ، یک ماده مغذی محلول در چربی که آنتی اکسیدان است و عملکرد مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد.
از آنجا که مواد غذایی دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین E معمولاً کالری زیاد ی دارند، کیوی که میوه ای کم چرب و کم کالری محسوب میشود، یک منبع غیرمعمول برای ویتامین ای است.
یک پیمانه کیوی سبز یا طلایی حدود 13 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E بدن را تآمین میکند.

پتاسیم
کیوی سبز و طلایی منابع خوبی برای پتاسیم هستند ،الکترولیتی که نقش مهمی در عملکرد اعصاب ، ماهیچه ها و قلب دارد و در مقابل فشار خون بالا از شما محافظت میکند.
کیوی در رژیم غذایی شما می تواند تآمین پتاسیم مورد نیاز بدنتان کمک کند ، به طور متوسط ​​575 میلی گرم پتاسیم را از یک پیمانه کیوی خرد شده میتوانید دریافت کنید.

فیبر خوراکی
یک رژیم غذایی سرشار از فیبر با حرکات منظم روده ، سطح کلسترول طبیعی و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط است.
اگرچه هر دو نوع کیوی مقادیر قابل توجهی فیبر را به ویژه هنگامی که پوست کیوی را مصرف کنید ، فراهم می کنند ،اما کیوی های سبز منبع بهتری برای فیبر هستند.
یک پیمانه کیوی سبز خرد شده 5.4 گرم فیبر ، یا 22 درصد از مقدار توصیه شده روزانه و یک پیمانه کیوی زرد که دانه های کمتری دارد و پوستش به نسبت نرم تر است ،در هر وعده حدود 3/7 گرم فیبرمورد نیاز بدن را تأمین می کند.

کیوی طلایی چیست؟ ۱۳۹۹/۵/۱۶ ۳:۹:۵

کیوی زرد چیست؟

کیوی زرد کیوی طلایی کیوی زرد چیست

از لحاظ ظاهری، تفاوت نسبتاً چشمگیری بین کیوی سبز و طلایی وجود دارد.
کیوی سبز پوستی کرکی دارد و شکلش بیضی است.در مقابل کیوی طلایی پوستش صاف و بدون کرک است و رنگ پوستش قهوه ای مایل به طلایی است.
نصف کردن این میوه ما را با تفاوت های بیشترش آشنا خواهد کرد. کیوی سبز همان طور که انتظار می رود ، گوشت سبز با دانه های سیاهی دارد.گوشت کیوی طلایی ، به رنگ زرد درخشان است با دانه های کوچک تر و کمتر.

مزه ی کیوی طلایی چگونه است؟

کیوی طلایی مزه ای ملایم تر و شیرین تر نسبت به کیوی سبز دارد و دلیل آن فروکتوز بالای این میوه است. کیوی طلایی شش برابر شیرین تر از شکر سفید است و به دلیل اینکه قند طبیعی است اثر بسیار کمی روی قند خون دارد و می توان با خیال راحت آن را مصرف کرد.
بافت کیوی سبز کمی خشن تر از کیوی زرد است و مزه اش مخلوطی بین شیرین و ترش است و فروکتوز این میوه نسبت به کیوی طلایی کمتر است.

خاستگاه کیوی زرد کجاست؟

کیوی طلایی به عنوان گنج ملی زلاند نو شناخته می شود. کیوی طلایی که از بازار های محلی میتوان خریداری کرد همه از زلاند نو صادر می شوند.
به همین دلیل ممکن است قیمتش نسبت به میوه های دیگر کمی گران تر باشد.

مضرات آووکادو چیست ۱۳۹۹/۵/۱۵ ۰:۴۷:۶

آواکادو مضرات آواکادو


در دوران بارداری و شیر دهی از مصرف آووکادو پرهیز کنید.
خوردن آووکادو در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود زیرا ممکن است تولید شیر را کاهش دهد.
همچنین می تواند باعث آسیب به غده پستانی شود. اگر مادر مقدار زیادی آواکادو مصرف کند ، ممکن است نوزاد دچار مشکلات معده ای شود.

کسانی که حساسیت شدید دارند آووکادو مصرف نکنند.
افرادی که دچار حساسیت هستند باید از خوردن آووکادو خودداری کنند. ممکن است باعث واکنش پوستی یا استفراغ شود.

آووکادو باعث حساسیت می شود.
آووکادو منجر به بروز مشکلاتی در پوست می شود که آلرژی مهمترین آن است. علائم آلرژی ، کهیر ، خارش ، قرمزی پوست یا اگزما است.

اثرات سوء آووکادو
بسیاری از افرادی که آووکادو مصرف کرده اند از عوارض جانبی مانند حالت تهوع ، اختلالات دستگاه گوارش ، استفراغ ، میگرن ، تب ، خواب آلودگی و آسم رنج می برند.

آسیب کبدی
یکی از عوارض جدی آووکادو این است که می تواند به کبد آسیب برساند. انواع خاصی از روغن آووکادو وجود دارد که ممکن است به کبد شما آسیب برساند. سعی کنید از آووکادو مکزیکی که شامل استراگول و آنتول است استفاده نکنید.
این مواد برای واکنشهای سرطان زا مورد آزمایش قرار گرفته اند. بنابراین ، مصرف این موارد ممکن است باعث آسیب به کبد شود. اگر در حال حاضر کبد شما دچار مشکل است سعی کنید از این میوه استفاده نکنید.

حساسیت به لاتکس
افرادی که به لاتکس حساسیت دارند باید از مصرف آووکادو خودداری کنند زیرا سطح پادتن ای را در خون افزایش می دهد که ممکن است باعث واکنش های آلرژی زا شود.

کلسترول را کاهش می دهد
شاید از خواندن این موضوع خوشحال شده باشید که آووکادو باعث کاهش کلسترول خون می شود. بله ، این درست است ، اما اگر مقدار زیادی آواکادو مصرف کنید ، به بدن شما آسیب می رساند زیرا آواکادو سرشار از بتا-سیستوسترول است که کلسترول لازم بدن را جذب می کند.

در صورت رژیم گرفتن ، میزان مصرف آن را محدود کنید
آووکادو یک ماده غذایی پر کالری است و باعث افزایش وزن شما می شود. بنابراین اگر رژیم دارید روازنه از آواکادو استفاده نکنید.

باعث آلرژی دهانی می شود
اگر آووکادو به مقدار زیاد مصرف شود ، ممکن است باعث حساسیت دهان مانند احساس خارش در دهان یا تورم زبان شود.

آووکادو و سایر داروها
مقادیر زیاد آووکادو ممکن است اثر داروهای ضد التهابی را کاهش دهد. از این رو ، مصرف زیاد آن منجر به رقیق شدن خون می شود.

ناراحتی دستگاه گوارش
اگر مقدار زیادی آووکادو مصرف کنید ، معده شما با مشکل مواجه و باعث تحریک دستگاه گوارش می شود.

دقت کنید که این عوارض فقط در صورت مصرف مقادیر زیادی از آواکادو ، رخ میدهد.

123